Tvangsblander

Hvordan trækkes en 300 L Tvangsblander efter en bil?
Ved tilkøb af en kuglekobling, kan du trække en 300 L Tvangsblander efter en bil. Vær opmærksom på, at du max må køre 30 km/timen med blanderen bagpå.
Hvordan skiftes blandearmene på en tvangsblander?
Indhold (inkl. video) er på vej.
Hvordan skiftes blandeskovlene?
På modellerne 80 L – 300 L er det muligt at skifte selve gummiskovlene, og på modellerne 120 L – 300 L kan man også skifte stålskovlene. Indhold (inkl. video) på vej.
Hvordan skiftes gummi på skovlene? Samt topgummi?
Videoguide på vej!
Hvordan finder jeg ud af, hvilken størrelse min tvangsblander er?
Der er tre måder at finde ud af, hvilken model du har.
Skal jeg bruge lange eller korte arme til min 300 L Tvangsblander?
Den gamle SoRoTo Tvangsblander 300 L havde længere arme. Da gittertragten blev ændret (der kom større - og dermed stærkere - pi-højde på gittertragten), blev armene gjort kortere. Det er muligt at købe nye arme og blandemøller til både nye og gamle modeller.
Jeg har en ældre maskine med den gamle gittertragt - kan jeg skifte til en ny gittertragt?
Hvis du har en ældre maskine, der har den gamle gittertragt med fladt låg og rive, kan du godt skifte til den nye gittertragt. Du skal blot være opmærksom på størrelsen på hængslet på din maskine.
Hvor står serienummeret på min tvangsblander?
Serienummeret på en SoRoTo Tvangsblander står på siden af motorværnet.
Hvordan rengør jeg min tvangsblander?
Du skal selvfølgelig huske at rengøre din tvangsblander efter hver brug. Det gør du fx ved at benytte en højtrykspuler. Ved blanding af limholdige produkter (såsom gummiasfalt) kan du brænde skovlene eller benytte meget varmt vand. OBS: Bland derfor kun limholdige produkter med stålskovle.
Hvordan monteres turboarmen?
Det er nemt og hurtigt at montere turboarmen på din 300 L Tvangsblander, og resultatet er en meget hurtigere blandetid. OBS: Turboarmen er kun til mørtel uden sten.
Læssehjul: Starlock eller bolt?
På de gamle maskiner er læssehjulene (de små hjul øverst på maskinen) fæstnet med en starlock; de nye har bolte i stedet. Det er muligt både at købe læssehjul med både starlock og med bolt.
Gummiskovle vs. stålskovle?
Når du køber en SoRoTo Tvangsblander, skal du vælge om du vil have gummi- eller stålblandeskovle. Standardversionen på 240 V-modellerne (40 L - 120 L) er med stålskovle og de store 400 V-modeller (200 L og 300 L) er med gummiskovle som standard - men du kan få din maskine leveret med de skovle, du ønsker*.
Kan jeg blande resin/gummiasfalt i en tvangsblander?
Ja, du kan! Vi sælger mange tvangsblandere til især England og Australien til blanding af resin. Du skal benytte en tvangsblander med stålskovle, da gummiskovlene hverken tåler rengøring med kemikalier eller ild. Ydermere er det en god idé at benytte et røreværk til at blande 2-komponentlimen, inden den hældes ned til gummigranulatet i tvangsblanderen.
Kørehjul: Split eller bolt?
På de gamle maskiner var kørehjulene (de store hjul) fæstnet med en split; de nye har en bolt i stedet. Det er muligt at købe kørehjul med både split og med bolt.
Hvordan monteres Dust Controlleren på min tvangsblander?
Den smarte SoRoTo Dust Controller, der begrænser farlige støvgener, er nem at montere. Dust Controlleren monteres på gittertragten, hvor der i nogle tilfælde er forboret huller til både støvsuger og montering af Dust Controller.
Min tvangsblander vil ikke starte...
Sådan kan du tjekke, hvorfor din tvangsblander ikke vil starte. Der er en række områder, du kan kigge nærmere på.
Min tvangsblander sprænger sikringer/kan ikke trække med fuld last...
Der er flere ting, du kan kigge på, i fald maskinen ikke virker, som den skal.
Hvad er anderledes ved 65-Light ift. de andre modeller?
65-Light er en model, som vi har udviklet til håndværkeren, der ikke benytter en tvangsblander så tit. Maskinen har et tyndere blandekar, nogle andre blandearme m.m.
Hvordan monteres en ny kondensator på en gammel tvangsblander?
På de gamle modeller var kondensatorerne placeret bag et dæksel, hvor de på de nyere modeller er placeret, så du kan se dem. Der er 3 kondensatorer på en tvangsblander.
Min tvangsblander brummer...
Det er vigtigt at notere sig, om maskinen brummer fra motoren eller motorværnet. Hvis den brummer fra motoren, er det motoren, der er noget i vejen med. Hvis den brummer fra motorværnet, er det motorværnet, der er noget i vejen med.
Ring ind til Produktionen på tlf. 36 72 78 00
H(P)FI-relæet på min tvangsblander slår fra...
Tjek, at der benyttes ledninger med jordforbindelse. Hvis maskinen efter evt. skift af ledning fortsat får relæet til at slå fra, skal den på værksted. OBS: Du må ikke forsøge selv at reparere maskinen.
Blandearmene på min tvangsblander hopper op...
Blandearmene kan hoppe op af flere årsager.
Min tvangsblander ryger...
Hvis din maskine ryger, er der højst sandsynligt tale om en defekt kondensator, som skal udskiftes med det samme.

TILBAGE TIL FAQ-oversigt

 

MANGLER DU SVAR PÅ NOGLE SPØRGSMÅL?

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive ind til os. KONTAKT OS